Objava fotografij na spletu

Predstavitev osnov priprave fotografij za objavo na spletu.

Internet je postal medij, kjer predstavimo glavnino posnetih fotografij, le redke natisnemo na papir. Zato je pomembno, da se seznanimo z nekaterimi osnovami rabe fotografij na internetu.

Priprava fotografij za objavo na spletuDa vam bo na začetku laže primerno obdelati vaše fotografije, sem na koncu dodal povezavo do strani z nasveti za pripravo fotografij v Microsoft Office Picture Manager-ju. Najprej nekaj besed o formatu fotografij. Za rabo na internetu se uporabljata zlasti dva formata. Prvi je jpg, drugi pa gif. Jpg je daleč najbolj razširjen format digitalnih fotografij. Omogoča odlično kompresijo podatkov. Glavni prednosti gif formata sta možnost uporabe transparentnih ozadij in možnost animiranja. Tiskarji pa so najbolj zadovoljni če dobijo fotografije v Tif formatu.


Zelo pomembna je tudi velikost datotek. Fotoaparati z 10 in več mega pixli kreirajo datoteke velike okoli 2Mb. Za uporabo na internetu jih je potrebno zmanjšati. Tu je potrebno ločiti med pošiljanjem fotografij po mail-u, ter med  objavljanjem na spletu.

Velikost fotografij poslanih po mail-u je v bistvu stvar dogovora. V primeru, da želimo nekomu poslati fotke primerne za izpis na papir, je lahko velikost datotek kar precejšna, vendar v splošnem velja dejstvo, da je za printanje fotk velikosti 10x15 cm dovolj že datoteka, ki zavzema cca 500 kb prostora (seveda v jpg formatu in primerno obdelana).

PresenečeniFotografije namenjene objavi na internetu običajno niso večje 300 kb. Fotografije v taki velikosti se hitro naložijo na uporabnikov računalnik in ne zasedajo prostora na strežnikih. Kljub zmanjšanju so dovolj razločne in kvalitetne za gledanje na zaslonu.

Pomembna je tudi velikost fotografij. Ne velikost, ki jo merimo v bajtih, temveč velikost, ki jo merimo v pikslih. Osnovno razmerje velikosti predstavljata številki 800x600 pikslov. (To je najmanjša ločljivost običajnih računalniških zaslonov). Višje resolucije so večinoma izpeljanke omenjene resolucije. Prevelike fotografije nam uhajajo iz zaslona in je po njih potrebno kar nekaj časa drseti, da jim pridemo do konca. Že 600 pikslov omogoča, da je večina fotografij dovolj razločnih in kvalitetnih za gledanje na zaslonu.

Na koncu je pomembno tudi poimenovanje fotografij objavljenih na internetu. Tudi tu obstaja kavelj. Večina iskalnikov namreč fotografije išče po njihovem imenu. Torej, če imate na primer fotografijo jelena, za katero želite, da jo vidi še kdo drug, na primer tisti, ki preko iskalnikov išče fotografije jelenov, potem imate za dosego tega namena neprimerno večje možnosti, če vašo fotografijo poimenujete z besedo jelen, kot če ji ohranite ime DSC000345..

Toliko za uvod o internetu prijazni fotografiji. Za konec prilagam, kot je obljubljeno na začetku, še povezavo z nasveti za osnovno obdelavo fotografij pred uporabo na spletu. Na večini računalnikov boste našli Microsoft Office Picture Manager na spodnji povezavi pa nasvete za njegovo uporabo.

http://d-u.si/pomoc/2010/06/22/obdelava-slik-za-objavo-na-internetu-video/

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube