Pripombe k predlogu sprememb Pravilnika

Vir: Kamniško - Savinjski OZUL

Objavljamo Pripombe, kakršne so v Kamniško Savinjskem OZUL-u posredovali na Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo pri MKGP

OZUL Kamniško - Savinjskega LUO
Savinjska cesta 4
3331 NAZARJE

Datum: 24.11.2009

MINISTRSTVO ZA KMETIJSTVO, GOZDARSTVO IN PREHRANO
Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo
Dunajska cesta 56/58
1000 LJUBLJANA

Zadeva: Pripombe k predlogu sprememb Pravilnika o evidentiranju odstrela in izgub divjadi ter o imenovanju komisije za oceno odstrela in izgub v LUO (v nadaljevanju: Pravilnik)

Zveza: Dopis MKGP - Direktorata za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo - štev. 007-87/2009/3 z dne 17.11.2009

 
Skladno z Vašim dopisom z dne 17.11.2009 Vam posredujemo naslednje pripombe in mnenje glede predloga Pravilnika o spremembah Pravilnika o evidentiranju odstrela in izgub divjadi ter o imenovanju komisije za oceno odstrela in izgub v LUO (v nadaljevanju: Pravilnik):

Obrazložitev:

  1. V celoti se strinjamo in podpiramo predlagano spremembo drugega odstavka 4. člena Pravilnika o evidentiranju odstrela in izgub divjadi ter o imenovanju komisije za oceno odstrela in izgub v lovsko upravljavskem območju.
  2. Nasprotujemo spremembi petega in šestega odstavka 5. člena istega pravilnika.

 

Utemeljitev:

1.1  K točki 1.

Lovska zveza Slovenije (LZS) deluje tudi v javnem interesu, zato je razumljivo, da lahko - skladno z določili tretjega odstavka 66. člena ZDlov-1, sodeluje z državnimi organi v zadevah, ki se nanašajo na lovstvo in upravljanje z divjadjo. Četrti odstavek 46. člena ZDLov-1 določa, da Minister predpiše navodila za evidentiranje odstrela in izgub divjadi ter o imenovanju komisij za oceno odstrela in izgub v LUO na predlog Zavoda za gozdove in Lovske zveze Slovenije. S tem je LZS dana konkretna možnost sodelovanja pri pripravi navodila o evidencah in navodila o imenovanju komisij za oceno odstrela in izgub. Zato je povsem nesprejemljiva obstoječa ureditev, ki je zapisana v drugem odstavku 4. člena Pravilnika o evidentiranju odstrela in izgub divjadi ter o imenovanju komisije za oceno odstrela in izgub v lovsko upravljavskem območju in ki določa, da Minister imenuje komisije na predlog LZS in ZGS. Takšno ureditev ne določa ZDlov-1, ureditev ne sledi nameri zakonodajalca, ki je v ZDlov-1 jasno razmejil pristojnosti med LZS in območnimi združenji upravljavcev lovišč (OZUL). Po tej ureditvi je, kot že rečeno, LZS dana le možnost sodelovanja v zadevah, ki se nanašajo na lovstvo in upravljanje z divjadjo, OZUL-u pa je pridržana temeljna pristojnost, da ureja in usklajuje stvari strokovne in upravljavske narave v povezavi z divjadjo in lovstvom do državnih organov, LZS in ZGS - četrti odstavek 67. člena ZDLov-1. Pri tem ne smemo spregledati, da OZUL opravlja letne preglede odstrela in izgub za presojo pravilnosti izvedenega načrta odvzema divjadi, kot javno pooblastilo. Kako naj OZUL sprejema odgovornost za izvajanje javnega pooblastila, za strokovno in nepristransko delovanje komisije, če pa člane za komisije, ki sprejemajo najpomembnejše odločitve, izbere in predlaga LZS? Tudi sicer je iz splošne higiene demokratičnega odločanja nesprejemljivo, da nekdo prvo predlaga in sooblikuje navodilo oziroma Pravilnik in nato po tem Pravilniku sam izbira ter predlaga kandidate za člane komisij. Ob tem ne smemo pozabiti, da LZS sploh ne sodeluje pri letnih pregledih in niti ne pozna vseh strokovnih in drugih zahtev, ki jih morajo izpolnjevati člani, če želi komisija uspešno delovati.

Še bolj problematično pa je dejstvo, da po obstoječi ureditvi LZS ni dejanski predlagatelj članov komisij, ampak so to kar območne zveze lovskih družin (ZLD), ki niso lovske organizacije in nimajo nobenih pristojnosti pri urejanju zadev, ki se tičejo divjadi in lovstva. To je povsem jasno razvidno iz priložene elektronske pošte, ki jo je LZS naslovila na ZLD. Takšno stanje je nedopustno.


1.2  K točki 2.

Upravljavci lovišč Kamniško - Savinjskega LUO se ne strinjamo s predlagano spremembo petega in šestega odstavka 5. člena Pravilnika. Predlagana sprememba, ki zahteva, da so upravljavci lovišč dolžni komisiji, kot materialni dokaz za odvzem iz lovišča, dostaviti obe nogi za sivo vrano, šojo in srako, je zelo problematična in nesmiselna. Glede na javno mnenje in dejansko vlogo ptic pevk v naravnem okolju, smo upravljavci lovišč pričakovali, da bo predlagatelj iz seznama lovnih vrst kmalu umaknil vsaj šojo. Šoja je namreč nesporno ena izmed najkoristnejših ptic v procesu naravnega pomlajevanja gozda. Tudi ostali dve ptici pevki nista problematični, razen lokalno in zlasti v urbanih območjih, kjer lov tako ni dovoljen. Nekoliko zaskrbljujejo gospodarske škode od sive vrane, ki pa niso bistveno bolj problematične kot škode od krokarja, ki sploh ni lovna vrsta. Pri tem ne smemo spregledati, da večina škod od sive vrane nastane izven lovne dobe in ni odvisna le od številčnosti sive vrane v naravnem okolju. Znano je, da so vrane dokaj inteligentne živali, ki se hitro prilagajajo razmeram v okolju. Tako je znano, da se sive vrane v času gnezdenja (čas setve koruze in zorenja češenj) rade selijo na podeželje iz urbanih središč, v jesenskem času, ko se začne lovna doba, pa se po nekaj strelih hitro umaknejo v varna zavetja urbanih okolij. V takšnih razmerah problematike gospodarskih škod od sive vrane preprosto ni mogoče uravnavati le z odstrelom. Poleg tega v času aviarne influence ne smemo pozabiti na nevarnosti, ki prežijo na lovce zaradi vedno novih nalezljivih in prenosljivih bolezni iz živali na človeka. Zbiranje nog naštetih ptic pevk je vprašljivo tudi iz povsem higienskih razlogov, saj niso poznane racionalne rešitve, kako pripraviti in preko leta hraniti ter kasneje komisijam dostaviti odrezane noge ptic pevk. In kar je najpomembneje, s tem ne bo zanesljivost podatkov o odvzemu nič
  bistveno boljša, bo pa zagotovo izzvana možnost za zlorabe (noge drugih ptic pevk ali noge sivih vran iz Hrvaške). In zanesljivo bo veliko opravičenega zgražanja in negodovanja v javnosti.

 

Lovski pozdrav!

                                                                                                          Predsednik UO OZUL:

 

                                                                                                                Milan Cajner

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube