Daljnogled 4. del

Slika36. Okularji daljnogledov

Okularji daljnogledov se le redko omenjajo kot pomemben del daljnogleda, a dejansko najbolj odločajo o tem ali je posamezen daljnogled primeren za posameznega uporabnika ali ne. Bistvena razlika je namreč predvsem pri uporabi daljnogleda z očali oziroma s prostimi očmi. Oddaljenost očesa od leče okularja namreč mora biti pri uporabi očal vsaj okoli 16 mm, prav tako pa morajo okularji omogočati nastavljanje oddaljenosti opore.

V splošnem velja, da večja oddaljenost očesa leče kot jo daljnogled omogoča, bolj udoben je za uporabo. Predvsem okularji Porro daljnogledov imajo s tem običajno precej težav, saj običajno omogočajo le vihanje opore in tako le dve poziciji opore. Za uporabnike očal je tako obvezno, da Porro daljnogled pred nakupom preizkusijo, saj jim njihova svetlost ne bo nič koristila, če jih z očali ne bodo mogli uporabljati. Tisti s astigmatizmom (cilinder) pa brez očal daljnogledov tako ali tako ne morejo uporabljati. Daljnogledi s strešno prizmo imajo skoraj brez izjem okularje, ki omogočajo večstopenjsko spreminjati pozicijo opore in so s tem bolj prijazni uporabnikom. Vsak si namreč z njimi lahko nastavi oporo očesa tako, da mu maksimalno ustreza.

 

Slika3

Slika 3: V zgornji vrsti so prikazane tri različne nastavitve opore okularjev, ki omogočajo enako udobno uporabi tisti, ki nosijo očala kakor tudi vsem z različnimi obraznimi potezami. V spodnji vrsti pa so prikazani okularji Porro daljnogledov in sicer skrajno levo takšen, ki omogočajo samo eno nastavitev in ga je težko uporabljati z očali. Na desni strani je prikazen okular Porro daljnogleda, ki z zavijanjem delno omogočajo uporabo tudi z očali. 

7.  Sistemi ostrenja in nastavitev dioptrije

Daljnogledi s strešno prizmo imajo skoraj brez izjeme ostrenje izvedeno z vrtljivim sredinskim gumbom, enako tudi mnogi daljnogledi s Porro prizmo. Takšna izvedba ostrenja ponuja veliko natančnost in možnost ostrenja slike na zelo kratkih oddaljenostih. Majhen odstotek daljnogledov pa ima ostrenje izvedeno za vsako oko posebej in sicer se pri takšnih daljnogledih ostrina nastavi samo enkrat, nato pa naše oči ostrijo sliko same, ne glede na oddaljenost opazovanega objekta. Takšen sistem ostrenja ima prednost, da v zelo slabih svetlobnih pogojih kot je recimo v mraku ni potrebno ponovno nastavljanje ostrine, ampak so vsi opazovani objekti dokler jih lahko vidimo ostri. Pri centralnem ostrenju je namreč v mraku mnogokrat zelo težko izostriti sliko, saj ni dovolj svetlobe da bi lahko dobro razbrali kdaj je opazovani objekt res oster. Sistem ostrenja za vsako oko posebej ima prav tako prednost, da ni potrebno vršiti kakršnekoli korekcije dioptrije za posamezno oko. Pri centralnem sistemu ostrenja pa se korekcijo dioptrije vrši tako, da uporabnik zamiži na eno oko in nastavi dioptrijo tako, da slika na tistem očesu popolnoma ostra. Nato s centralnim gumbom izostri sliko tako, da je ostra za obe očesi. Edina resna pomanjkljivost sistema ostrenja za vsako oko posebej je, da takšni daljnogledi ne omogočajo enostavnega opazovanja na oddaljenostih krajših od nekje 25 metrov. Zaradi tega se takšen sistem ostrenja uporablja vse redkeje.

 Slika4

Slika 4: Ne levi strani je daljnogled s Porro prizmo in sistemom ostrenja za vsako oko posebej, na desni strani pa daljnogled s Schmidt&Pechan prizmo in centralnim gumbom za ostrenje.

Se nadaljuje.

Teodor Štimec
www.optik-trade.si
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube