Ne hrani trolov!

TrolTudi na našem forumu nismo imuni na trolanje.

V debatah na našem forumu se že ves čas bolj ali manj uspešno borimo proti objavam uporabnikov, ki izzivajo, žalijo ali zavajajo ostale uporabnike s svojimi izjavami. Občasno ta obnašanja resnično presegajo mero dobrega okusa in kot taka vplivajo na kvaliteto informacij, ki naj bi jih na forumu uporabniki med seboj izmenjevali. Razumljivo in človeško je, da se ljudje, ki sodelujejo na forumu tudi motijo in včasih napišejo kaj v kar so prepričani, pa v resnici ne drži. Ker gre pravzaprav za medsebojne komunikacije je povsem normalno, da drugi ugovarjajo, skupaj pa poiščejo sprejemljiv odgovor oziroma resnična dejstva.

Vendar nekateri uporabniki na forumu ne uporabljajo načina komunikacije, katerega bi uporabljali v realnem okolju pri pogovoru iz oči v oči sogovornika. Anonimnost ni nujno slaba in v primeru uporabnikov foruma in v določenih družbenih razmerah pomaga kazati na nepravilnosti, katere bi sicer ostale skrite. Vendar kljub svoji anonimnosti ni sprejemljivo, da negativna izražanja prehajajo na osebne izzivalne ali žaljive nivoje do sogovornikov.

Tako obnašanje v internetnem svetu imenujemo trolanje (trolling). Kaj točno je trolanje je težko zajeti v eno kratko definicijo, načeloma pa so troli ljudje, ki uživajo biti v centru pozornosti, kar dosežejo na različne načine - skupno vsem pa je, da želijo provocirati in se norčevati iz sogovornikov.
Vrhunec trolanja je, da trol sodelujoče čim dlje vleče za nos tako, da se s posti sprehaja po konici noža - objavlja provokativna stališča, neargumentirane ali na videz argumentirane trditve, se sklicuje na lastno avtoriteto, ostali sodelujoči pa se resno ukvarjajo s trolom in njegovimi stališči. Ne glede na trolov namen je namreč posledica trolanja ta, da nivo debate pade. Nemalokrat v zmerjanje in offtopic zapadejo tudi tisti sodelujoči, ki želijo sodelovati v argumentirani in pošteni izmenjavi mnenj.
Če je trolanja preveč, se marsikateri forumaš odmakne iz debate, celo iz foruma. Trolanje je zelo destruktivno, ker izkušenega trola v določenih primerih težko zaznajo tudi moderatorji, debata pa na ta način zgublja na kvaliteti, iz nje odhajajo ljudje, ki bi lahko prispevali kaj vsebinskega.

Ta pojav opažamo tudi na našem forumu. Zanimive pa so trditve različnih uporabnikov našega foruma. Nekateri, ki bi želeli lahkotnejši ton in nivo foruma enak čvekalnici (chating)se pritožujejo nad moderiranjem in pravzaprav podpirajo trolanje. Drugi vedo potrditi, da se marsikatero resno vprašanje in pogovori odvijajo preko zasebnih sporočil, skrito od ostalih uporabnikov, ker se ne želijo izpostavljati neumestnim pripombam trolov.Kar je škoda za vse ostale uporanike, ki bi želeli prebrati kaj koristnega in mogoče celo sodelovati v debatah, kjer ne bi bili izpostavljeni različnim napadom.

Ker je namen našega foruma poleg komunikacije tudi izobraževanje in izmenjava mnenj, morajo troli potegniti kratko in potrebno je ukrepati proti tovrstnemu smetenju. Izjave o IQ sogovornika in norčevanje ni na mestu!

Internet je zanimivo polje, kjer se poleg kreativnosti človeškega uma izkažejo tudi njegove manj svetle plati. Zato o osebnostnih lastnostih trolov razglablja tudi znanost.

GrafTrolZanimiv članek o teh raziskavah lahko preberemo v Računalniških novicah, od koder so spodnji citati:
Znanost internetne trolologije je v zadnjih letih naredila nekaj korakov naprej. V zadnjem letu smo npr. izvedeli, da imata obmetavanje z žaljivkami in napeljevanje na razdore v spletnih komentarjih polarizacijski učinek na občinstvo, kar vodi do "politiziranja" namesto do globljega razumevanja znanstvenih tem.

To ni dobro, vendar pa ni nič v primerjavi z novo psihološko raziskavo o osebnosti »trolov«. V študiji študentov univerze v Manitobi so namreč iskali direktne povezave med ljudmi, ki se vpletajo v tovrstno trolanje, in osebnostnimi lastnostmi, ki spadajo v t. i. Dark Tetrad oziroma temačni četverec: makiavelizem (volja do manipulacije in zavajanja drugih), narcizem (egoizem in obsedenost s samim sabo), psihopatija (odsotnost obžalovanja in sočutja) in sadizem (užitek ob trpljenju drugih).

Težko je zanikati rezultate, študija je namreč našla korelacije med osebnostnimi lastnostmi in obnašanjem trolov. Še več, odkrita je bila tudi povezava med vsemi »člani« temačnega četverca (razen narcizma) in skupnim časom, ki so ga posamezniki porabili za komentiranje na spletu.

… Le 5,6 % anketirancev je potrdilo, da v »trolanju« dejansko uživajo. Za kontrast je 41,3 % uporabnikov interneta povedalo, da so pasivni bralci komentarjev oziroma da ne komentirajo in se ne marajo vključevati v sodelovanje pri komentarjih. To pomeni, da troli – po pričakovanjih – predstavljajo manjšino spletnih komentatorjev in še manjši del internetnih uporabnikov.

… Raziskovalci so ugotovili, da je na splošno povezava med sadizmom in trolanjem najmočnejša in da – kot pričakovano – sadisti uživajo v trolanju drugih. Tako troli kot sadisti uživajo v trpljenju drugih. Sadisti se le hočejo zabavati ... in internet je njihovo igrišče.

... je čar trolanja premočen za sadiste, ki imajo verjetno omejene priložnosti izražanja svojih sadističnih interesov v družbeno bolj zadovoljivih in sprejemljivih metodah.  

Omejevanje trolov ne pomeni, da si na forumu ne želimo kritičnih prispevkov. Nikakor. Še kako potrebni so, če želimo, da na ta način vplivamo na spremembe v našem lovstvu. Le osebnih konotacij do sogovornikov na drugi strani ekrana se moramo odvaditi!

Zato na koncu še vabilo k pisanju in izmenjavi mnenj, izkušenj in znanj na način, da ostanemo ena lepa zanimiva in poučna internetna lovska skupnost.

 

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube