Naravovarstveni in etični vidik fotolova

Zakaj in kako fotografirati divjad.

Naravoslovna fotografija, predvsem pa fotografiranje divjadi oziroma prostoživečih živali se dotika različnih namenov, interesov in se s tem dotakne in prizadene različne ljudi, okolja in bitja.

Je že tako, da je človek v svoji moderni dobi naravi prizadel veliko hudega, sam pa se od nje oddaljil in postaja vedno bolj odvisen od lastnih „dosežkov“. A kljub temu je tudi človek otrok narave in pomanjkanje stika z njo vsak dan bolj občuti. V svoji „civiliziranosti“ mu je le ta več ali manj onemogočen, zato ga večina ljudi, ki nima sreče doživljanja diha narave na lastni koži, doživlja skozi moderne medije. Video, avdio in foto posnetki narave in bitij v njej so vedno bolj priljubljeni med tistimi, ki se v „civilizaciji“ še niso dokončno izgubili.

*„Znanje in kulturnejši odnos do narave in s tem do življenja naj nas bi vzpodbudilo k zagotavljanju trajnosti narave in seveda tudi življenja vsem prihodnjim človeškim rodovom. Zato naj bo fotografiranje divjih živali in narave sestavni del kulture, ki trka na vest o naših odnosih do narave in tudi na naše medsebojne odnose.

Zato fotografirajmo divjad!

Fotografirajmo divjad in naravno okolje zase in za druge in se s tem prizadevajmo za ohranjanje narave in zaradi ohranitve življenja!“

Zaradi vedno lažje dostopnosti snemalne tehnike je beleženje posnetkov iz narave postalo tudi širše priljubljeno. Foto in video lovci se v vedno večjem številu pridružujejo ostalim obiskovalcem naravnega okolja. A to ne zdrži neskončne količine vznemirjanja, zato je prav, da tako kot vsi ostali tudi fotolovci naravno okolje in njene prebivalce spoštujejo in se ravnajo po nekih splošnih napotkih, ki bi omogočali znosno opravljanje teh dejavnosti v odnosu do zasluženega miru domačinov tega okolja, divjadi in ostalih prostoživečih živali.

*„Gotovo so posnetki redkih in ogroženih vrst divjadi še posebej dragoceni, vendar jih je treba zelo obzirno in pazljivo fotografirati. Vsi snemalci divjadi si moramo po svojih močeh prizadevati za varstvo in ohranitev vseh vrst divjadi, še posebej pa je to nujno pri ogroženih vrstah.“

 

Pravico zahajanja v naravo imamo vsi državljani. To pa ne pomeni, da je ta pravica vsemogočna in da lahko v naravi počnemo kar se nam zazdi. Najprej naj vsak zase pomisli, kako bi se počutil v lastnem domu ob obisku tujca, ki bi se obnašal tako kot se mi npr. v gozdu. Vpitje, brcanje podrasti in gob, preganjanje čez drn in strn, vdiranje v spalnico ipd. verjetno niso stvari, ki bi nam bile všeč. Resda so snemalci divjadi že v osnovi nagnjeni k umirjenem in tihem dostopu do prostorov in osebkov, ki jih želimo posneti, a je potrebno tak odnos ohraniti tudi potem, ko smo svoje namene udejanili, dobili želeni posnetek in se prav tako v miru umakniti, da živali čim manj ali sploh nič ne vznemirimo. Še posebej to velja v tistih letnih časih in tistih razmerah, ko je živalim preživetje že tako otežkočeno.

Pri svojih sprehodih se snemalci divjadi in naravnega okolja srečujejo tudi z drugimi uporabniki tega prostora. Tistim, za katere se nam zdi, da nimajo spoštljivega odnosa in naravo s svojo dejavnostjo zlorabljajo, dajmo s svojim obnašanjem dober zgled, z ostalimi pa vzdržujmo dobre odnose in delimo veselje ob skupnih uspehih. Najsi gre za plen lovca ali našo fotografijo.

Z lovci se bomo večkrat srečevali, zato je pomembno, da se zavedamo njihove vloge pri ohranjanju populacij in okolij divjadi in truda, ki ga v to vlagajo. Njihovih biotehničnih objektov ne smemo uporabljati brez njihovih dovoljenj, če pa že, se moramo umakniti ko jih lovci želijo uporabiti. Predvsem pa jih ne smemo nikakor poškodovati in se moramo obenem zavedati, da je vsaka taka uporaba npr. visokih prež na lastno odgovornost! Z dobrimi odnosi pa lahko pridobimo le kakšno dragoceno informacijo ali nasvet. Res je, da se lovec in fotograf lahko med seboj ovirata. Oba „lovita“ v trenutkih in na krajih, kjer je največja verjetnost da bosta svoje namene udejanila. A po drugi strani imata veliko skupnih interesov in skrbi, zato je pomembno, da med njima vlada razumevanje in strpnost.

Fotografe k sodelovanju in dobrim odnosom zavezuje tudi sam zakon o lovu, ki vsako zasledovanje divjadi kvalificira kot lov. Torej je fotograf, ki zasleduje divjad, lovec in če le ta nima lovskega izpita ...

Janez Černač, naš priznani lovski strokovnjak, umetnik in med drugim tudi naravoslovni fotograf je leta 2002 pri LZS izdal svoj priročnik za fotolovce. V njem je objavil tudi prvi etični kodeks fotografov divjadi v katerem je skušal zajeti moralna pravila obnašanja fotolovcev. Kodeks obravnava odnos do narave, divjadi in drugih živali, do družbenega okolja, lovcev in odnose med fotolovci. Družbeni odnosi in etika se vedno spreminja, a odnos do narave in živali bi pa le moral ostati ves čas na kvalitetni ravni, zato ta kodeks priporočam v branje vsakomu, ki se želi s fotolovom ukvarjati.

Fotografije:Natalija Pišec in Lojzi Avsenik

Vir: Janez Černač Fotolov priročnik za fotografiranje divjadi (2002)

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube