Agrokemija mori čebele

Syngenta, Bayer, Monsanto in DuPont še naprej želijo pobijati čebele

EU prednost agrokemiji pred ekologijo je naslov članka v Delu, ki govori o neznosnem odnosu teg farmacevtskih gigantov do čebel in s tem do celotne narave. Predlog evropske komisije o prepovedi rabe neonikotinoidov, ki ga je delno sprožila tudi Slovenija, namreč ni dobil podpore. Čebelarji, aktivisti in okoljevarstveniki so močno razočarani zlasti nad Veliko Britanijo in Nemčijo, ker nista podprle prepovedi rabe neonikotinoidov.

Evropska komisija je namreč na pobudo Evropske agencije za varnost hrane (EFSA) predlagala prepoved rabe teh nevarnih pesticidov za dve leti na vseh pridelkih, katerih cvetovi privabljajo čebele, kakor tudi na semenih takšnih pridelkov. Znanstveniki agencije EFSA so namreč ugotovili, da raba neonikotinoidov močno vpliva na preživetje čebel, ki so ključen element v naravnem ekosistemu.

Predstavniki organizacije Avaaz, ki podpira znanstvene ugotovitve EFSA, so danes zgroženi nad odločitvijo posameznih držav, ki so prezrle mnenje stroke, čebelarjev in civilne družbe. Avaaz je zbrala več kot dva milijona in pol podpisov za omejitev rabe teh insekticidov. K podpisovanju peticije proti rabi teh strupov pa je pozivala tudi Čebelarska zveza Slovenije. Slovenija je poleg Francije, Nemčije in Italije v preteklosti že sprejela prepoved uporabe neonikotinoidov, vendar bi predlog evropske komisije veljal za vseh 27 držav članic.

Komisija je postopek sprožila delno tudi zaradi Slovenije. Na ministrstvu za kmetijstvo so pojasnili, da so jo  zaradi »pomorov čebel, domnevno povzročenih zaradi semena koruze, tretiranega s temi sredstvi, že od leta 2008 pozivala, da je potrebno ponovno pregledati izpolnjevanje pogojev glede dovoljenja za uporabo na ravni držav članic«. EFSA pa je potrdila negativen vpliv prašenja in pravilnost ukrepov naše države. Povedali so tudi, da je bilo »ministrstvo zaradi prepovedi uporabe tretiranega semena pod številnimi pritiski interesnih skupin«.

Lobiranje farmacevtskih gigantov

Neonikotinoidi ne povzročijo takojšnje smrti čebel, vplivajo pa na njihove vedenjske spremembe, kot so zmanjševanje izletne aktivnosti, zmanjšanje sposobnosti spomina in vonja. Vendar te posledice niso nedolžne, saj se čebele lahko izgubijo, ker ne najdejo več poti do panja. Zabeleženo je bilo tudi znatno zmanjšanje rojevanja čebeljih matic.

Angleški Farmers weekly navaja, da je poizkus omejitve rabe neonikotinoidov takoj sprožil močno lobiranje švicarske agrokemične družbe Syngenta, ki je od Evropske komisije zahtevala umik omejitve uporabe neonikotinoidov. Syngenta namreč trdi, da so ugotovitve EFSA nevzdržne.

Proti omejitvi rabe so, kot poroča  New York Times, lobirali še farmacevtski giganti Bayer, Monsanto in DuPont.

 

Vir: http://www.delo.si/druzba/panorama/zascita-cebel-eu-prednost-agrokemiji-pred-ekologijo.html

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube