Razmišljanje o delu strokovnih služb LZS

Avtor: Jože Samec

tica.jpgRazmišljanje o delu strokovnih služb LZS

Material, ki je bil pripravljen za sejo UO LZS 19. oktobra 2010 pri 2. točki - Delo Strokovnih služb LZS (poročevalec S. Žerjav).

Razmišljanje o delu strokovnih služb LZS

Nemalo sem bil presenečen nad predlogom dnevnega reda 27. seje UO LZS, ki daje v ospredje delovanje strokovne službe LZS. Ne vem čemu naj ta organ razpravlja o tej tematiki, saj ugotavljamo, da:
 

  • delo ni organizirano sistematsko, večino strokovnega dela se opravlja stihijsko;
  • posamezni delavci svojega dela ne opravijo kvalitetno in v postavljenih rokih;
  • veliko strokovnega dela opravijo funkcionarji, predsedniki ali člani komisij;
  • obremenitve dela med delavci so različne in po moje neenakopravne:
  • vodenje službe je neprimerno in nestrokovno.

Delo strokovnih služb je strokovna zadeva in z njo bi se moral v organizacijskem smislu več ukvarjati podpredsednik LZS, ki je za to področje zadolžen. Sistemizacija delovnih mest je potrjena, z delavci so sklenjene pogodbe o zaposlitvi, delokrog na posameznih delovnih mestih je poznan. Na tej točki pa se pristojnost organov LZS tudi konča.

Izvajanje in nadzor nad izvedbo nalog in zadolžitev pa je v pristojnosti direktorja strokovnih služb. Naj navedem le njegove zadolžitev (iz Pravil LZS):

  • načrtuje, vodi, organizira in usklajuje delo ter spremlja izvajanje dejavnosti Strokovne službe,
  • Upravnemu odboru predlaga v sprejem akt o notranji organizaciji in sistemizaciji Strokovne službe v sodelovanju s Komisijo za organizacijska in pravna vprašanja,
  • odloča o pravicah, obveznostih in odgovomostih delavcev iz delovnega razmerja,
  • je neposredni vodja strokovnih delavcev pogodbene organizacije iz prvega odstavka 1 o. člena teh pravil, na katere je preneseno izvajanje določenih nalog LZS
  • in sopodpiše pogodbo o delu oz. pogodbo o zaposlitvi z njimi na delodajalski strani,

  • zagotavlja izvajanje strokovnih, organizacijskih in administrativnih nalog za organe in funkcionarje ter delovna telesa LZS,
  • spremlja izvrševanje sklepov organov in delovnih teles LZS,
  • pripravlja poročila, analize in evidence, ki se nanašajo na izvajanje dejavnosti Strokovne službe,
  • oblikuje ključne sistemske rešitve za financiranje dejavnostiL ZS,
  • Sodeluje pri pripravi zakonodajein drugih najzahtevnejših gradiv,
  • nadzoruje delo delavcev Strokovne službe,
  • opravlja druge najzahtevnejše naloge po navodilih predsednika LZS, v kar na prvo mesto uvrščam delo na projektih pri pridobivanju zunanjih sredstev.

Naša razprava je lahko usmerjena le v delo direktorja strokovnih služb LZS, kar pomeni:

  • oceno njegovega dela od imenovanja do sedaj;
  • pričakovanja do poteka mandata in
  • sprejem morebitnih ukrepov, ki jih predvideva individualna pogodba o zaposlitvi.

Priloženo posredujem še razmišljanje treh članov foruma LOV, ki jim je v mnogočem za potrditi.

1. razmišljanje

V I Z I J A LOVSKE ZVEZE SLOVENIJE OD 2oo8-2o12

V tem aktu, ki ga je sprejel OZ LZS, je zapisano:

"I.1 Organiziranost strokovnih služb LZS

Strokovne službe LZS morajo zagotavljati servis in podporo pri delovanju lovskih organizacij.
Reakcijski čas na zahteve vladnih in nevladnih organizacij se mora bistveno skrajšati, kar pa je možno z ustrezno organizacijo-sistemizacijo delovnih mest in ustreznim kadrom. V okviru delovnih mest je potrebno zagotoviti kader, ki bo obvladoval zadeve s področja finančnih, pravnih zadev, informacijskih sistemih, komunikacij z javnostmi in razpisnim delom iz različnih skladov."

Glede na zastavljeno razpravo o delu strokovne službe ne pričakujem kakih bistvenih novosti. Zakaj? Zaposleni bodo spregovorili o svojih težavah, ne pa tudi o rešitvah, kako iz teh težav, ki jih tarejo, preiti na boljše delovanje strokovne službe in delo zaposlenih. Člani UO bodo podali različne predloge in videnja, a pravih rešitev za odpravo razlogov, zaradi katerih strokovna služba ni dovolj operativna in učinkovita pa ne bo. To bi bilo mogoče pričakovati le, v kolikor bi se pred tem izdelala SWOT analiza, v njej pa bi morali odgovoriti na vprašanja kot so: slabosti, prednosti in priložnosti in tveganja ali nevarnosti obstoječe organiziranosti strokovne službe LZS. Na postavljena vprašanja v tej analizi pa bi morale odgovarjati vse članice LZS in ne le člani UO. Kdo ta organ v pretežni meri sestavlja pa ni treba izgubljati besed, ker je nam to več ali manj znano. Brez te analize ni mogoče izboljšati dela strokovne službe, temveč izvesti le lepotne popravke, ki pa bistveno ne bodo izboljšati dela.

Glede na opredeljene cilje iz vizije LZS bi se torej morali vprašati kaj smo od tega uresniči-udejanjili in kaj nismo in kje so razlogi, da na tem področju ne sledimo zastavljenim ciljem. Torej brez temeljite analize, ki bi odgovorila na ta zastavljena vprašanja, pa zapisanih ciljev LZS ne more uresničiti, saj ji niso znani vzroki, zaradi katerih strokovna služba ni tako učinkovita kot bi sicer morala biti in zakaj še niso uresničeni ali vsaj delno uresniči opredeljeni cilji iz navedene vizije LZS.

Kljub podatkom, ki jih imamo v LISJAKU, LZS še vedno z njenimi članicami komunicira posredno prek OLZ, morala pa bi direktno z LD-ji, saj ji sistem to omogoča. Koledarji se prav tako pošiljajo potom OLZ, lahko pa bi se brez kakršnih koli težav poslali direktno na naslove LD-jev. Zakaj temu ni tako in kje so zadržki?

Kolikšna je samostojnost strokovne službe in v njej zaposlenih delavcev ali pa je ta preveč pod vplivom organov in komisij LZS, tako da ta ne more svojega dela opravljati dovolj strokovno in učinkovito, ker ji to onemogoča UO, ki je preštevilčen in zato ne operativen oz. okoren.
Je strokovna služba neodvisna služba LZS ali pa je pod močnim vplivom oz. jo obvladujejo usposobljene članice, ki po delegatskem sistemu tvorijo OZ in OU LZS?

So člani organov LZS res člani organov LZS ali pa so bolj predstavniki volilnih okolišev, ki so teritorialno enaki OLZ? So zaradi tega bolj pomembni "lokalni" kot pa "nacionalni" interesi LZS? Ali morda ta razlog hromi delo strokovne službe?

Osebno menim, da nekih inovativnih predlogov zaradi zgoraj navedenega ne bomo doživeli. Napredek pa je že ta, da se bo o tem sploh začelo razpravljati in pogovarjati. Vsem želim veliko dobrih predlogov in da bi ti v čim krajšem času zagledali luč sveta.


2. razmišljanje

V to zgodbo se nisem nameraval vmešavati, ker o učinkovitosti ter kadrovsko organizacijskih težavah strokovne službe LZS res nič ne vem. In podobno je skoraj zagotovo tudi pri kolegih, ki se trudijo tukaj in še kje, dati svoj prispevek k učinkovitejšemu ter bolj strokovnemu delu te službe in se jim pri tem zalomi tako, da pomešajo vse skupaj.

Organizacija dela neke strokovne službe je predvsem strokovno vprašanje in ne politično ali celo ideološko. Če poznaš cilje, potem poznaš tudi pot kako jih doseči. Za to pa sta v prvi vrsti odgovorna direktor strokovne službe in predsednik LZS, ki bi bila dolžna ugotoviti kaj in zakaj je nekaj v delu strokovne službe narobe, če je narobe in kako te pomanjkljivosti odpraviti.

Takšne stvari se praviloma delajo mirno in vstran od oči in ušes javnosti. Tudi tukaj velja star rek, da tam kjer je dosti babic je potem praviloma zelo kilavo dete. Javna ( in še to ne v celoti ) lahko potem postane le analiza stanja in predlog kadrovsko organizacijskih ukrepov, ki se posreduje v dokončno odločitev pristojnemu organu LZS.

Na način kot so se te svari sedaj lotili, se bojim, da je pred nami ponovno veliko odkritje tople vode.


 
3. razmišljanje

Strokovna služba je podvržena pritisku vodstva in trenutnega razmerja moči. Ob tem pa v času tik pred upokojitvijo še strahu pred izgubo službe. Zato se obnašajo zelo pragmatično tudi tisti od katerih bi v normalnih razmerah lahko pričakovali dobro in pošteno delo.
Skratka bolna strokovna služba je zrcalo bolne organizacije.



Ravne na Koroškem, 17.10.2010
Pripravil: Jože Samec, član UO

 

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube