Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo
Vlada Republike Slovenije, je na seji 9.10 2008, sprejela Uredbo o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo.
Aktivnosti LZS bodo po izjavi na spletnih straneh LZS potekale v smeri priprav za podpis pogodb o podelitvi koncesij, ki bodo stopile v veljavo s 1.1.2009. Objavljamo zadnji dosegljivi predlog, da se lahko pripravimo na vse kar je potrebno za vložitev prijave na razpis za koncesije.
Ob sprejetju uredbe smo prosili mag. Srečka Kropeta za kratek komentar:
Koncesije oziroma uredba je bila danes sprejeta v takšni obliki, kot smo jo uskladili v okviru medresorskem usklajevanju. Dosežen je bil dogovor, da plačamo 15 % koncesnine. Manj ni šlo za izposlovati, vsaj za zdaj. Torej, ZDlov se bo lahko začel izvajati tudi v tem delu. Naš dolgoročni cilj je v naslednjih letih ta procent tudi zmanjšati.
Naslednje leto bo ZGS delal nove katastre lovišč kar pomeni, da se bodo zagotovo povečale nelovne površine lovišč. Če uredba sedaj ne bi šla skozi bi lahko nastopilo stanje, da bi se število sedanjih LD, ki ne dosegajo 2000 ha lovne površine bistveno povečalo. Ker pa bodo koncesije že podeljene, zmanjšanje lovnih površin ne bo vplivalo na velikost LD oziroma bomo govorili o pridobljeni pravici koncesije in spremembi velikosti lovišča zaradi objektivnih razlogov.
mag. Srečko Felix Krope predsednik LZS |
Jože Samec nam je posredoval sklep vlade:
Vlada RS je danes sprejela Uredbo o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo, ki odpira novo poglavje na področju urejanja lova na območju Republike Slovenije. Na njeni podlagi bo ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano izvedlo javni razpis za podelitev koncesij v prihodnjem mesecu. To bo pripomoglo k izpolnitvi temeljnega cilja lovstva, ki je trajno gospodarjenje z divjadjo. Koncesija se bo podelila za dobo 20 let, prve koncesije pa bodo podeljene v prihodnjem letu. Koncesijska dajatev se bo plačevala letno in bo za posamezno lovišče znašala 15 odstotkov od povprečnega prihodka, ki ga za posamezno lovišče za koncesijsko obdobje izračuna Zavod za gozdove Slovenije. Koncesijska dajatev se bo revalorizirala z letno inflacijo v preteklem koledarskem letu ter se bo lahko za posamezno lovišče v tekočem letu tudi znižala. Kljub znižanju pa koncesijska dajatev ne bo smela biti nižja od 10 % od osnove za izračun koncesijske dajatve. Pričakovati je, da bo letni skupni znesek koncesijskih dajatev okrog pol milijona EUR, od katerih bo 50 odstotkov prihodek proračuna Republike Slovenije, 50 odstotkov pa prihodek proračuna občine. V proračunu občine se bodo koncesijske dajatve izkazovale kot namenski prejemki in porabljale kot namenski izdatki za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire. Pri prvi podelitvi koncesije bo imela prednost lovska organizacija, ki je do javnega razpisa v skladu s predpisi in načrti strokovno ustrezno upravljala z loviščem, medtem ko bo pri nadaljnjih podelitvah imela prednost lovska organizacija, ki ima večje število članov, ki so lastniki kmetijskih zemljišč in gozdov na območju lovišča oziroma ki ima večje število članov s stalnim bivališčem na območju lovišča. Koncesionar je lovska družina, ki z divjadjo v loviščih trajnostno gospodari. Trajnostno gospodarjenje z divjadjo obsega ohranjanje in lov divjadi, ukrepanje v življenjskem okolju divjadi, posege v populacije zaradi gospodarskih, veterinarsko-sanitarnih, zdravstvenih in drugih utemeljenih razlogov. O izbiri koncesionarja bo odločil minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano z odločbo. Ko bo odločba o izbiri koncesionarja dokončna, se bo najkasneje v 60 dneh sklenila z izbranim koncesionarjem še koncesijska pogodba. |
Spodaj podani materiali so dostopni na spletnih straneh ministrstva: http://www.vlada.si/index.php?vie=cnt&gr1=grObr&gr2=2&url=18a6b9887c33a0bdc12570e50034eb54/f33baaa0fd90f298c125748700355d13?OpenDocument
Dunajska 58, 1000 Ljubljana
Telefon: 01 478 9106,
telefaks: 01 478 90 13
Številka: 007-173/2008
Datum: 15. 7. 2008
GENERALNI SEKRETARIAT VLADE
REPUBLIKE SLOVENIJE
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.
ZADEVA: Obvestilo o uskladitvi gradiva št. 3
1. Navedba gradiva, na katerega se nanaša obvestilo o uskladitvi:
Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo
2. Navedba ministrstev oz. vladnih služb, s katerimi je bila uskladitev dosežena:
Zaradi jasnejše in nedvoumne določbe se dopolni tretja alineja drugega odstavka 17. člena uredbe, ki pa vsebinsko ne spreminja prvotnega besedila.
Zaradi uskladitve s Službe Vlade RS za zakonodajo se zamenja beseda v 18. členu.
3. Besedilo sprememb in dopolnitev:
V drugem odstavku 17. člena uredbe se tretja alineja spremeni tako, da se glasi:
- »koncesionar najmanj dve leti ne izpolnjuje načrtovanega odvzema divjadi ali najmanj tri leta ne izpolnjuje drugih določil iz letnega načrta lovišča in letnega načrta lovsko upravljavskega območja, v okviru dovoljenih odstopanj za posamezno vrsto divjadi v letnem načrtu lovsko upravljavskega območja;«
V prvem odstavku 18. člena se beseda »opravlja« nadomesti z besedo »izvaja«.
MINISTER
telefon 01 478 90 00, telefaks 01 478 9021
splet: http://www.mkgp.gov.si/
e-pošta: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.
Številka: 007-173/2008
Datum: ponedeljek, 20. junij 2008
GENERALNI SEKRETARIAT VLADE
REPUBLIKE SLOVENIJE
Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate.
EVA: 2006-2311-0002
ZADEVA: Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo- predlog za obravnavo
1. Predlog sklepov vlade:
Na podlagi prvega odstavka 26a. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06-odl.US in 17/08) je Vlada RS na ... seji dne ... sprejela naslednji sklep:
Vlada Republike Slovenije sprejme Uredbo o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo ter jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
2. Osebe, odgovorne za strokovno pripravo in usklajenost gradiva:
Andrej Drašler, generalni direktor Direktorata za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo
Urška Srnec, višja svetovalka II, vodja sektorja za lovstvo in ribištvo
3. Gradivo se sme objaviti na svetovnem spletu: DA
4. Kratek povzetek gradiva:
V skladu s prvim odstavkom 26a. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06-odl.US in 17/08) predpiše Vlada Republike Slovenije pogoje in postopek za podelitev koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v loviščih v Republiki Sloveniji.
Koncedent je Republika Slovenija, njene funkcije pa v imenu in za račun Republike Slovenije opravlja Vlada. Koncesionar je lovska družina, ki trajnostno gospodari z divjadjo. Medsebojna razmerja med koncendentom in koncesionarjem se uredijo s koncesijsko pogodbo.
Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo je pripravljena v skladu z veljavno zakonodajo in ima vse potrebne elemente za uspešno izvedbo razpisa koncesij. Vsebuje predmet koncesije, časovni okvir trajanja koncesijskega obdobja, pogoje ki jih mora izpolnjevati konecesionar, način izračuna in višino koncesijske dajatve ter ostala pomembna določila.
5. Presoja učinkov in usklajenost vladnega gradiva
Izjavljam, da predlagano gradivo:
|
|||||||||||||||||||
|
6. Obrazložitev NPV za leto 2008
Predlagano gradivo je bilo predlagano za vključitev v Normativni program dela vlade za drugo polovico leta 2008. Ker je bilo Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano že v Državnem zboru ob sprejemanju novele zakona o divjadi in lovstvu opozorjeno, da naj se koncesije podelijo z začetkom leta 2009 in ker je po sprejemu te uredbe potrebno pripraviti in izvesti še javni razpis, čemur sledijo odločbe o izbiri koncesionarjev in pogodbe o podelitvi koncesij je, potrebno omenjeno uredbo sprejeti čimprej.
minister
Priloge:
- Priloga 1: Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo
- Priloga 2: Obrazec ocene finančnih posledic
- Priloga 3: Izjava o odpravi administrativnih ovir in sodelovanju zainteresirane javnosti
PRILOGA 1
Na podlagi prvega odstavka 26a. člena Zakona o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06-odl.US in 17/08) izdaja Vlada Republike Slovenije
UREDBO
o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo
(namen uredbe)
2. člen
(prenos pristojnosti)
- izvede javni razpis za podelitev koncesij;
- izvede postopek izbire koncesionarja;
- odloča o izbiri koncesionarja;
- sklene koncesijsko pogodbo;
- odloča o znižanju koncesijske dajatve;
- odloča o prenehanju koncesije.
3. člen
(predmet koncesije)
4. člen
(začetek in čas trajanje koncesije)
(2) Prve koncesije se podelijo v letu 2009.
5. člen
(način izvajanja koncesije)
6. člen
(pogoji, ki jih mora izpolnjevati koncesionar)
- je v Republiki Sloveniji registriran kot lovska družina;
- ni v postopku prisilne poravnave, stečaju ali likvidacijskem postopku;
- ima poravnane davke, prispevke in druge obvezne dajatve državi;
- ima organizirano lovsko-čuvajsko službo v skladu s predpisi, ki urejajo divjad in lovstvo;
- zagotavlja prostor za opravljanje administrativnih zadev;
- zagotavlja ustrezen prostor za pregled uplenjene divjadi v skladu s predpisi s področja veterine;
- zagotavlja usposobljeno osebo za pregled trupov divjadi;
- zagotavlja računalniško opremo in organiziranost, ki omogoča dostop do baze lovskih podatkov.
7. člen
(prednostni vrstni red pri podelitvah koncesij)
8. člen
(višina koncesijske dajatve)
(2) Odstotek od osnove za izračun koncesijske dajatve za posamezno lovišče znaša 15% revalorizirano z letno inflacijo v preteklem koledarskem letu.
9. člen
(izračun koncesijske dajatve)
(2) Potrebne podatke za izračun petletnega povprečja letnih prihodkov za posamezno lovišče pridobi zavod iz letnih uradnih finančnih poročil lovskih družin.
10. člen
(znižanje koncesijske dajatve)
(2) O predlogu za znižanje koncesijske dajatve poda mnenje komisija, ki jo imenuje minister in jo sestavljajo trije člani. Komisijo sestavlja po en predstavnik ministrstva, zavoda in lovske inšpekcije.
(3) Znižanje koncesijske dajatve se ob izpolnjevanju načrtov upravljanja z divjadjo lahko predlaga v naslednjih primerih:
- če bi plačilo polne koncesijske dajatve lahko povzročilo resne težave pri izpolnjevanju obveznosti iz koncesijske pogodbe;
- če je imel koncesionar v tekočem letu izjemno povečane stroške zaradi plačila škod od divjadi;
- če je imel koncesionar v tekočem letu izjemno povečane stroške zaradi izvajanja ukrepov v življenjskem okolju in v populacijah divjadi, s katerimi je dosegel občutno zmanjšanje škod od divjadi.
11. člen
(način in dinamika plačevanja koncesijske dajatve)
(2) Ministrstvo določi višino koncesijske dajatve za preteklo leto v skladu z določbami zakona, ki ureja divjad in lovstvo ter 8. in 9. členom te uredbe ter izstavi koncesionarju izračun za plačilo koncesijske dajatve najkasneje do 31. januarja tekočega leta.
(3) Podatke o plačilu deleža koncesijske dajatve za preteklo leto, ki pripada občinam morajo občine posredovati ministrstvu do 1. aprila tekočega leta.
12. člen
(delež države in občine pri koncesijski dajatvi)
13. člen
(javni razpis)
(2) Javni razpis traja najmanj 30 dni od dneva objave.
(3) Prijava na javni razpis je veljavna, če izpolnjuje vse zahteve javnega razpisa.
(4) Javni razpis za posamezno lovišče ni uspešen, če za tisto lovišče do poteka razpisnega roka ni bila vložena veljavna prijava.
(5) Javni razpis se ponovi samo za tista lovišča, za katera ni bil uspešen.
14. člen
(vsebina javnega razpisa)
Javni razpis mora vsebovati:
- predmet koncesije;
- pogoje, ki jih mora izpolnjevati prijavitelj;
- začetek in čas trajanja koncesije;
- postopek za izbiro koncesionarja;
- način, čas in kraj oddaje prijav;
- rok za izbiro koncesionarja;
- rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izbiri;
- odgovorne osebe za dajanje informacij med javnim razpisom;
- podatke o koncendentu ter izvajalcu javnega razpisa;
- seznam dokumentov, ki jih mora priložiti prijavitelj, da dokaže verodostojnost podatkov o izpolnjevanju pogojev iz 6. člena te uredbe.
15. člen
(izbira koncesionarja)
(2) O izbiri koncesionarja odloči minister z odločbo.
(3) Koncesijska pogodba se sklene najkasneje v 60 dneh od dokončnosti odločbe o izbiri koncesionarja.
(4) Odločba o izboru koncesionarja za posamezno lovišče preneha veljati, če v roku iz prejšnjega odstavka ne pride do sklenitve koncesijske pogodbe iz razlogov, ki so na strani lovske družine. Za to lovišče se izvede nov javni razpis.
16. člen
(koncesijska pogodba)
(2) Koncesijska pogodba mora poleg vsebin, ki jih določa zakon vsebovati še:
- natančen opis meje lovišča,
- javni pooblastili koncesionarja,
- pogoje in način prenehanja koncesije.
17. člen
(razlogi in način prenehanja koncesijskega razmerja)
(2) Razlogi za odvzem koncesije so lahko predvsem:
- neizpolnjevanje pogojev iz prvega odstavka 6. člena te uredbe;
- koncesionar odda lovišče v najem ali podnajem;
- koncesionar najmanj dve leti ne izpolnjuje načrtovanega odvzema divjadi ali najmanj tri leta ne izpolnjuje drugih določil iz letnega načrta lovišča in letnega načrta lovsko upravljavskega območja, vokviru dovoljenih odstopanj za posamezno vrsto divjadi v letnem načrtu lovsko upravljavskega območja;
- koncesionar ne izvaja ukrepov za izboljšanje življenjskih razmer vseh vrst ptic in sesalcev ali ne posega v populacije prosto živečih vrst ptic in sesalcev na način lova v skladu s predpisi s področja ohranjanja narave;
- koncesionar krši predpise s področja ohranjanja narave ali varstva okolja, kar je ugotovljeno z dokončno odločbo pristojnega organa;
- koncesionar zamuja s plačilom koncesije več kot dva meseca.
18. člen
(druge določbe, potrebne za izvajanje koncesije)
(2) Kadar je bila koncesija odvzeta, do izbire novega koncesionarja z loviščem upravlja zavod.
19. člen
(nadzor)
20. člen
(začetek veljavnosti)
Ljubljana, dne ... 2008.
EVA 2006-2311-0002
Vlada Republike Slovenije
PRILOGA 2
I. Ocena finančnih posledic |
||||||||||
|
Tekoče leto (t) |
t+1 |
t+2 |
t+3 |
||||||
Predvideno povečanje (+) ali zmanjšanje (-) prihodkov državnega proračuna |
0 |
250.000 |
250.000 |
250.000 |
||||||
Predvideno povečanje (+) ali zmanjšanje (-) odhodkov državnega proračuna |
|
|
|
|
||||||
Predvideno povečanje (+) ali zmanjšanje (-) obveznosti za lokalne skupnosti |
|
|
|
|
||||||
II. Pravice porabe za izvedbo predlaganih rešitev so zagotovljene po naslednjih proračunskih postavkah (PP) s predvidenimi zneski: |
||||||||||
Šifra PP |
Ime proračunske postavke |
Ime proračunskega uporabnika |
Znesek za tekoče leto (t) |
Znesek za t+1 |
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
SKUPAJ: |
0 |
0 |
||||||||
Manjkajoče pravice porabe se bodo zagotovila s prerazporeditvijo iz naslednjih PP: |
||||||||||
Šifra PP |
Ime proračunske postavke |
Ime proračunskega uporabnika |
Znesek za tekoče leto (t) |
Znesek za t+1 |
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
SKUPAJ: |
0 |
0 |
||||||||
Načrtovana nadomestitev zmanjšanih prihodkov oz. povečanih odhodkov proračuna: |
||||||||||
Novi prihodki |
Znesek za tekoče leto (t) |
Znesek za t+1 |
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||
SKUPAJ: |
0 |
0 |
||||||||
Obrazložitev:
V petem odstavku 29. člena Zakon o divjadi in lovstvu (Uradni list RS, št. 16/04, 120/06-odl.US in 17/08) je določeno, da je 50 odstotkov koncesijske dajatve prihodek proračuna Republike Slovenije, 50 odstotkov pa prihodek proračuna občine. Posamezna občina prejme sorazmerni del pripadajoče koncesijske dajatve glede na lovno površino lovišča, ki leži v njej. Nadalje pa drugi odstavek istega člena določa, da se občini nakazana sredstva iz prejšnjega odstavka v proračunu občine izkazujejo kot namenski prejemki in porabljajo kot namenski izdatki za izvajanje ukrepov varstva in vlaganj v naravne vire. Podrobnejše pogoje, namen in način porabe teh sredstev občina uredi z odlokom. Koncesionar bo polovico koncesijske dajatve plačal na tekoči račun občin, na katerih površinah ima lovišče. Druga polovica koncesijske dajatve pa je nakazana v integralni državni proračun Republike Slovenije.
PRILOGA 3
Ime organa: Datum izpolnjevanja: 14.5.2008MKGP- MINISTRSTVO ZA KMETIJSTVO, GOZDARSTVO IN PREHRANO |
IZJAVA o odpravi administrativnih ovir in sodelovanju zainteresirane javnosti: Uredba o podelitvi koncesij za trajnostno gospodarjenje z divjadjo |
|||
1 |
Predlog predpisa uvaja |
Ustrezno označite |
|
1.1 |
nove ali spreminja obstoječe upravne postopke ali druge postopke, v katerih stranke prihajajo v stik z javno upravo, |
DA |
NE |
1.2 |
nove obveznosti prijave podatkov, |
DA |
NE |
1.3 |
kakršne koli druge obveznosti strank do javne uprave. |
DA |
NE |
2 |
Če da, za katere postopke, podatke oziroma obveznosti gre? Naštejte jih in pri posameznih odgovorite. |
|
|
2.1 |
Navedite razloge, zakaj je postopek ali druga administrativna obveznost nujno potrebna in kakšen javni interes naj se z njo doseže. Navedite dokaze, da javnega interesa ni mogoče doseči na drug, za stranke enostavnejši način. |
Tretji odstavek 81. člen Zakona o divjadi in lovstvu določa, da Vlada najkasneje v treh mesecih po ustanovitvi lovišč podeli koncesijo za trajnostno gospodarjenje z divjadjo v lovišču in določi upravljavca. |
|
2.2 |
Ali je spoštovano načelo »vse na enem mestu«načelo, da stranki ni treba opravljati zadev, ki se nanašajo na en življenjski oziroma poslovni dogodek, na več mestih)? Kje se storitev oziroma obveznost opravi? |
Drugi odstavek 7. člena Uredbe določa, da Ministrstvo pristojno za divjad in lovstvo pridobi podatke o izpolnjevanju pogojev za koncesionarja v skladu s predpisi, ki urejajo pridobivanje in posredovanje podatkov med organi javne uprave. |
|
2.3 |
Ovrednotite zamudo časa in stroške upravna taksa, plačilo storitve ...), ki jih stranki povzroča postopek ali obveznost. |
Dokumente je mogoče oddati brez stroškov. |
|
2.4 |
Katero dokumentacijo bo morala predložiti stranka za izvedbo postopka? Ali se obseg dokumentov, ki jih mora predložiti, zmanjšuje? Če ne, zakaj ne. |
Izjavo, da izpolnjuje naslednje pogoje, iz prvega odstavka 7. člena Uredbe. |
|
2.5 |
Kako bo zagotovljeno plačilo storitve upravne takse ...): z gotovino, s kreditnimi in plačilnimi karticami, po e-moneti in drugo? |
Ni predvidena. |
|
2.6 |
Na katero področje in na kateri življenjski oziroma poslovni dogodek na portalu e-uprave se postopek nanaša? Če ustreznega dogodka ni, predlagajte nov dogodek. |
Predpis ne uvaja nobenih novih upravnih postopkov za stranke. |
|
Dodaten prostor za navedbo predloga novega dogodka. |
|||
2.7 |
Ali oziroma v kolikšni meri bo mogoče postopek opraviti po elektronski in drugih sodobnih poteh? Če ne, utemeljite odgovor. |
Po elektronski in drugih sodobnih poteh postopka ne bo mogoče opraviti. |
|
2.8 |
Katere podatke, potrebne za izvedbo postopka, bo pristojni organ pridobil sam iz uradnih evidenc? Na kakšen način bo pridobil te podatke? |
Drugi odstavek 7. člena Uredbe določa, da Ministrstvo pristojno za divjad in lovstvo pridobi podatke o izpolnjevanju pogojev za koncesionarja v skladu s predpisi, ki urejajo pridobivanje in posredovanje podatkov med organi javne uprave. |
|
3 |
Posvetovanje o predpisu |
|
|
3.1 |
Ali je bil predpis objavljen na spletnih straneh? Če da, koliko časa? Če ne, zakaj ne? |
Da, od 14. 5. 2008 dalje. |
|
3.2 |
Katere nevladne organizacije oziroma predstavnike zainteresirane javnosti ste še posebej povabili k sodelovanju pri pripravi predpisa? |
Zavod za gozdove Slovenije, Lovsko zvezo Slovenije, lovska inšpekcija, Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov. (sklep MKGP o ustanovitvi delovne skupine št. 341-13/2008/2) z dne 23. 4. 2008) |
|
3.3 |
Katere nevladne organizacije oziroma kdo iz zainteresirane javnosti je predložil pripombe? |
Zavod za gozdove Slovenije, Lovsko zvezo Slovenije, lovska inšpekcija, Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov. |
|
3.4 |
V katerih točkah ni dosežena usklajenost predpisa s subjekti, ki so predložili pripombe? Argumentirajte, zakaj pripombe niso bile upoštevane. |
Vse pripombe, ki niso bile v nasprotju z zakonom so bile vključene v Uredbo. |