Ustavno sporne določbe zakona

S tesnim izidom - 32 za in 28 proti, na 35 seji Državnega zbora, dne 6.2.2008, izglasovane Spremembe in dopolnitve zakona o divjadi in lovstvu,

- v nadaljevanju ZDLov-2, kažejo, da so bile nekatere predlagane in sprejete spremembe in dopolnitve v letu 2004 sprejetega Zakona o divjadi in lovstvu (Ur. l. RS, št. 16/04 - v nadaljevanju ZDLov-1)

slabo pripravljene, politično vsiljene, sistemsko neustrezne in pravno nedorečene ter ustavno sporne.

S takšnimi spremembami ni nihče zadovoljen. Če državni svet ne bo sprejel veto na citirani zakon, bo novela lovskega zakona zopet romala v presojo na Ustavno sodišče - v nadaljevanju US. Za takšne odločitve obstajajo utemeljeni razlogi tako na strani lokalnih skupnosti kot v lovskih organizacijah.

S spremembo 29. člena ZDlov-1 - 7. člen ZDLov-2, so občine opravičene do sorazmernega dela kocesijske dajatve glede na površino lovišča, ki leži na njihovem območju. Ker Zavod za gozdove - v nadaljevanju ZGS, ki upravlja z lovišči s posebnim pomenom - v nadaljevanju LPN, ni zavezan za plačilo koncesijske dajatve (prvi odstavek spremenjenega 29. člena ZDlov-1), bodo nekatere občine neopravičeno prikrajšane za del koncesnine za površine  LPN. S tem je kršeno načelo enakosti občin pred zakonom -14. člena Ustave.

Zagotovo bodo pobudo US, da presodi skladnost določb 5. člena ZDLov-2, vložile številne lovske družine. Ustavno sporna citirana zakonska določba, ki določa  besedilo 26. člena ZDlov-1, ki se glasi:

»(1) Pri podelitvi koncesije iz drugega odstavka 24. člena tega zakona se upošteva naslednji prednostni vrstni red:

  1. lovska organizacija, ki ima večje število članov, ki so lastniki zemljišč in gozdov na območju lovišča oziroma ki ima večje število članov s stalnim bivališčem na območju lovišča,
  2. dosedanji koncesionar,
  3. lovska organizacija, ki meji na lovišče dosedanjega koncesionarja.

(2) Prednostni vrstni red iz prejšnjega odstavka lahko uveljavlja lovska organizacija, ki ima najmanj 15 članov.

(3) Prednostni vrstni red lahko uveljavlja lovska organizacija samo za eno lovišče.«
 
je v nasprotju z odločbo US  U-I-98/04 in v nasprotju z Ustavo Republike Slovenije (2. in 14. člen ustave). S tem, ko je zakonodajalec v tretjem branju sprejel amandma, s katerim je razširil prednostni vrstni red lovskih organizacij pri nadaljnjih podelitvah koncesije - z 2. točko prvega odstavka, zakon ne omogoča enakega in enakopravnega varovanja ustavno varovanih pravic posameznih lovskih družin in njihovih članov. Zakonodajalec je brez razumnega in z javnim interesom utemeljenega razloga postavil v neenakopraven položaj  lovske organizacije (njihove člane pa celo v diskriminatoren položaj), ki lahko sodelujejo na javnem razpisu v drugem in nadaljnjih postopkih podelitve koncesije za trajnostno gospodarjenje z divjadjo. Zakonodajalec je z določbo 2. točke prvega odstavka citiranega člena dejansko onemogočil, da bi lahko lovska družina, ki bo na podlagi prve podelitve koncesije postala koncesionar in katere večji del članov so lastniki zemljišč in gozdov na območju lovišča oziroma katere večji del članov ima stalno prebivališče na tem območju, imela prednost ali vsaj enakopraven položaj tudi pri ponovni pridobitvi koncesije v razmerju do drugih lovskih družin. To je v popolnem nasprotju s stališči US zapisanimi v odločbi U-I-40/06 z dne 11.10.2006. Ustavno nedopustno je, da bi imeli tisti lastniki zemljišč in gozdov, ki so že ustanovili in so že člani lovske družine bistveno slabše pravice do druge oziroma ponovne podelitve koncesije,  kot enaki lastniki zemljišč in gozdov, ki bi šele na novo ustanovili lovsko družino in prvič sodelovali na razpisu za podelitev koncesije. Še bolj absurdno je dejstvo, da bodo na ta način po izteku 20-letne koncesije, skladno z Zakonom o društvih in v skladu s sprejetimi spremembami in dopolnitvami ZDLov-1, lahko ustanovili novo lovsko družino že trije lovci, ki živijo na območju lovišča. V takšno lovsko družino se bo lahko samo začasno vpisalo še 12 lovskih pripravnikov, tako da bo skupaj v času razpisa lovska družina štela 15 članov in ne 15 članov lovcev z opravljenim lovskim izpitom ter s tem izpolnila formalne zakonske pogoje iz drugega odstavka spremenjenega 26. člena ZDlov-1 za uveljavitev prednostnega vrstnega reda pri ponovni podelitvi koncesije. Tako špekulativno ustanovljena lovska družina bo lahko na podlagi z zakonom določenega vrstnega reda uveljavila prednostno pravico pred recimo vsako lovsko družino, ki je preteklih 20 let že bila koncesionar, vzorno strokovno upravljala z loviščem, ima vse druge strokovne in materialne pogoje ter ima v svojih vrstah veliko - lahko več kot 50 članov lovcev, ki so istočasno vsi lastniki zemljišč in gozdov in imajo stalno prebivališče na območju lovišča.
Prepričani smo, da ko gre za drugo in kasnejša podeljevanja koncesij ni razumnega razloga za prednostno pravico mimo vrstnega reda, ki ga je za skladnega z ustavo presodilo že US, to pa je:

1. lovska organizacija, ki ima večje število članov, ki so lastniki zemljišč in gozdov na območju lovišča oziroma ki ima večje število članov s stalnim bivališčem na območju lovišča,

2. lovska organizacija, ki meji na lovišče dosedanjega koncesionarja.
 

Dodatni izločitveni kriterij pri drugi in kasnejših izbirah koncesionarja mora biti jasno opredeljeno izpolnjevanje predpisanih strokovnih, kadrovskih in materialnih pogojev, ki lahko dolgoročno zagotavljajo uresničevanje javnega interesa pri trajnostnem gospodarjenju z divjadjo. V nobenem primeru, ko gre za drugo in kasnejša podeljevanja koncesij, ni razumnega in ustavno dopustnega razloga, da bi v naprej - s prednostnim vrstnim redom, izločili vse koncesionarje, tudi vse tiste, ki imajo v svojih vrstah veliko število lastnikov zemljišč in gozdov ter lovcev s stalnim prebivališčem na območju lovišča ter so z izvajanjem koncesije že dokazali, da znajo in zmorejo upravljati z loviščem dovolj strokovno in v skladu z javnim interesom.
 

Takšno stališče zagovarjajo najvidnejši strokovnjaki s področja biologije divjih živali v naši državi. Argumente za takšno stališče je moč najti tudi v odločbi Ustavnega sodišča U-I-98/04 z dne 9.11.2006, kjer Ustavno sodišče zapiše naslednje: »Ker dejavnost trajnostnega gospodarjenja z divjadjo zahteva izvajanje številnih strokovnih nalog in posebno znanje s področja lovstva ter varovanja divjadi, Ustavno sodišče ocenjuje, da so razlogi za ureditev, pri kateri lahko lovsko pravico s koncesijo pridobi samo usposobljena pravna oseba (lovsko društvo) ne pa fizična oseba, razumni in stvarno utemeljeni ter povezani s predmetom urejanja in da zato zakonodajalcu ni mogoče očitati, da je ravnal arbitrarno, ko je sprejel izpodbijano ureditev«.

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

Všečkaj FORUM-LOV na Facebooku

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube